LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

LENASART

Kategori: Blogg

SÖNDAG 14 FEBRUARI
Hoppas ni alla haft en underbar "Alla Hjärtans Dag" med era nära och kära!
 
GÄSTRIK KONST PÅSKEN 2021 är nu tyvärr inställt precis som förra året p g a COVID-19.
Styrelsen planerar dock för en konstrunda i oktober istället. Vi avvaktar och ser vad som sker.
 
LENASART PÅSKUTSTÄLLNING, Långfredag 2 april och Påskafton 3 april 2021
Jag har beslutat att öppna upp LenasArt för besökare under två dagar, återkommer med mer information när det närmar sig. Mina lokaler är stora och luftfiga och vi får vistas max 10 personer
samtidigt i Galleriets två utställningsrum.
 
Ett par av mina nyare målningar, guld, koppar på mycket grov struktur av sand och färg!
 
Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
Under de senaste två veckorna har jag registrerat så många av mina tavlor som möjligt
Under de drygt 20 år jag verkat som konstnär har det blivit en hel del målningar. Ett mycket
roligt men också tidskrävande arbete. 
 
LENASART
Min utställning på Kanalgården har nu pågått en månad och imorgon (måndag 15/2) är det dags
att  hämta hem tavlorna till ateljen igen. Ett par tavlor har blivit sålda och under veckan som gick hade jag även en tavelspekulant på besök i ateljen.
  
KREATIVA DAGAR & KVÄLLAR  
Jag varvar eget måleri med mina 3 målarkurser, härligt kreativa vinterveckor flyger fram och jag är så tacksam att så många kursdeltagare vill fortsätta måla tillsammans med mig även i dessa speciella tider. Vi känner oss fortsatt trygga och följer noga de regler och rekommendationer som råder.
 
VÅREN PÅ VÄG
Vilka fantastiska vinterveckor vi har. Dagarna blir allt längre och ljusare. Insvepta i filtar tog vi en kopp kaffe på balkongen igår där glasrutorna vågade dras åt sidan så det gick att njuta av ljus och de värmande solstrålarna en stund mitt på eftermiddagen. Härligt och välbehövligt!
 
ÖNSKAR ER ALLA EN FORTSATT SKÖN SÖNDAG OCH EN HÄRLIG VINTERVECKA!
 
Kram/Lena
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: