LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

SOMMAR - GALLERI BLÄCKHORNET - LENASART

Kategori: Blogg

LÖRDAG 10 JULI 2021
Förra lördagen var det öppning och vernissage på Galleri Bläckhornet vid Axmar Brygga.
Solen strålade från en klarblå himmel och många besökare redan under första dagen och helgen. Så roligt att vara på plats och en av mina tavlor blev såld bara efter ett par timmar.
 
Mannen skämtade lite och sa att tavlan nu flyttar nästan granne med Carl Larsson eftersom de är bosatta i Sundborn, Dalarna. Tyvärr missade jag era namn och de som skötte försäljningen missade att skriva upp det i pärmen, så läser ni detta, maila gärna era namn till [email protected].
Jag registrerar mina tavlor och skriver namn på köparen i en liten pärm.
 
Kan vara konst av 1 person och står
Nöjda, trevliga kunder som slog till på min tavla "Sunny Girl I"
Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
Så här ser pärmen ut där jag registrerar alla mina tavlor!
 
Taveltitel: "Women in blue",  svart ram, 75x60 cm, (akryl 2020)
Kan vara en bild av Lena Södercrantz, utomhus och träd
Det var en varmt och härlig dag, så skönt att gå ut och få lite frisk luft lite då och då,
här vilar jag mot ett konstverk som står strax utanför galleriet.
 
Utställningen pågår ända fram till den 22 augusti och det är öppet alla veckodagar mellan kl 12.00-18.00, Inger Skoglund som sköter galleriet och utställningen har förlängt utställningstiden med en vecka eftersom både Restaurang Axmar Brytta och den nya Brukscafet har öppet ända till dess.
 
ATELJE OCH GALLERI LENASART
Kära mannen har nu oxå fått semester så nu flyttar vi ut till Sjöhagen, vårt älskade smultronställe vid sjön under några veckor. Jag har inhandlat nytt konstmaterial under veckan som gick och grundat och förberett nya målardukar som skall tas med tillsammans med färger, penslar och allt annat som krävs. Sommaren är min tid för att ladda ny energi, få ny inspiration, samla mina tankar, planera för höstens kurser och aktiviteter på LenasArt.
 
Jag önskar er alla en riktigt härlig och avkopplande sommar med mycket sol och bad!
 
Kram Lena 
Kommentera inlägget här: