LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

VARMT VÄLKOMNA TILL GALLERI BLÄCKHORNET I SOMMAR

Kategori: Blogg

SOMMARUTSTÄLLNING - GALLERI BLÄCKHORNET - AXMAR BRUK
                                          3 juli - 15 augusti
 
Vernissage/Invigning:      Lördag 3 juli kl 12.00, då jag och några andra utställande konstnärer
                                           kommer att vara på plats i Galleriet.
 
Öppettider:                       Kl 12.00 - 18.00 alla veckodagar under hela utställningsperioden.
 
Kan vara konst av 3 personer, inklusive Lena Södercrantz och inomhus
Så var alla tavlor på plats, nu ser jag fram emot öppning/invigning på lördag 3 juli kl 12.00
...kanske vi ses....det finns mycket vacker konst av alla de slag att beskåda... 
 
     
    Mina målningar  "Mandala" och "Moon Walk" finns på plats...   
 
    
  "Harriet" och "Vendela", ett par av  mina "Sunny Girls" väntar på ert besök!
  
Jag hälsar er varmt välkomna till Galleri Bläckhornet och vackra Axmar Bruk i sommar,
där jag är en av 21 utställande konstnärer och visar ett 20-tal av mina målningar. Och jag lovar, det  kommer att finnas mycket vacker konst, keramik, smide och hantverk av mycket hög kvalite att titta på.
 
Axmar Bruk firar 350-års jubileum i år och erbjuder ett späckat program under hela sommaren med många olika evenemang.  Se detaljerad info www.axmarbruk.se
 
Varför inte göra ett besök till Axmar, titta på vacker konst, promenera i Engelska Parken, äta gott på Axmar Brygga eller på det nyöppnade Brukscaf'et. Så vacker miljö för en liten sommarutflykt. Gott om ställplatser för den som vill övernatta och gott om båtplatser för den som kommer via böljan blå!
 
Eller varför inte bo en natt i ett konstverk och sova över i Järn-Britas koja....det vore väl häftigt!
Kan vara en bild av 1 person, står och utomhus
 
Kanske möter jag någon av er på lördag den 3 juli kl 12.00
 
Atelj'e & Galleri LenasArt har nu sommarstängt men öppnar igen i augusti. Du som är intresserad av att ev gå målarkurs hos mig i höst, v v håll ögonen öppna under kategorin "Kursutbud" här på hemsidan. Information uppdateras under sommaren.
 
               VARMT VÄLKOMNA TILL AXMAR BRYGGA & GALLERI BLÄCKHORNET
 
                             
            ÖNSKAR ER ALLA EN UNDERBAR SOMMAR
 
                                                        Lena
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: