LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

BESÖK PÅ OCKELBO VÅRSALONG

Kategori: Blogg

Tisdag 1 juni
Äntligen kom solen och värmen tillbaka under helgen som var och äntligen, äntligen åkte vi och tittade på lite konst igen på Ockelbo-salingen. Där fanns många fina tavlor att kika på av olika konstnärer med Ockelboanknytning och i den nya fina o ljusa utställningslokalen ställer oxå en av mina barn- och ungdomskamrater ut 3 av sina fina målningar. 
 
Det blev en mysig stund tillsammans (vi har inte heller setts på länge pga pandemin) så vi fick en trevlig privatvisning av Lena B, därefter avnjöt vi en härlig salladslunch utomhus i trädgårdsrestaurangen.
Kan vara en bild av text där det står ”Välkomna till ÃCKELBO-SALONGEN fotoN Forsting bide Utställning i Ateljén, 22 maj till 4 juli. Konstnärer med anknytning till Ockelbo ställer ut sina verk blandade tekniker där temat är: Anknytning Ockelbo Ãppet vardagar 11.00-17.00, helger 11.00-15.00 F.o.m 12 juni öppet dagligen 11.00-17.00 Se mer pà WIJ TRADGARDAR Kontakta Oss: 0297-55420 eller bokningawijse” Kan vara konst av 1 person och står Kan vara konst
utställningen pågår till 4 juli och är absolut värt ett besök!
 
Själv jobbar jag vidare i ateljen med de sista förberedelserna inför sommarutställningen på Galleri Bläckhornet....det är mycket nu! Mer information kommer....
 
Ha en bra vecka! Jag måste nu peta i mig en bit mat innan mina kursdeltagare kommer till ateljen o målarkursen ikväll!
 
 
  
Kommentera inlägget här: