LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Utställning Galleri Bläckhornet - Axmar Bruk 3/7 -15/8

Kategori: Blogg

ONSDAG 16 JUNI - Sommarutställningen närmar sig, alla tavlor färdigmålade, ramade o signerade! Igår kväll var sista kurskvällen  på LenasArt för den här våren, en liten avslutningsfest väntar kommande tisdag, därefter blir det kursuppehåll till slutet av augusti. 
 
Jag har nu mätt ut 9 meter på ateljegolvet o lagt ut mina tavlor på golvet o bestämt vilka tavlor som ska med och hur de ska hängas & hur stort avstånd mellan varje tavla etc. Nästa vecka återstår att fixa prislappar med taveltitlar, mått och PLU-kod för varje tavla som ska ställas ut. Började packa de 18-20 tavlor som skall med igår. Känns spännande med nytt Galleri och ny Gallerist och att möta ny publik i vackra Axmar  Bruk vid Gävlekusten. Presentation, visitkort och informationspärm ska oxå färdigställas. 
Vi har hyrt en stuga vid havet i Axmar Bruk över Midsommarhelgen, och Midsommarafton firar kära  mannen o jag med middag på restaurangen Axmar Brygga. Innan vi åker hem igen på söndagen ska vi hänga alla tavlor i Galleri  Bläckhornet! Vernissage är lördag 3 juli kl 12.00 och då kommer jag att finnas på plats tillsammans med övriga utställande konstnärer. Min man som arbetar på Toyota har bokat en mindre buss över helgen så vi får plats med allt som skall packas o vara med. Jag har inte varit särskilt aktiv med inlägg under juni månad. Bor just nu i Sjöhagen (vårt älskade sommarparadis) där vi njuter av vackra sommardagar, planterar o jobbar på tomten till fågelsång o blomdoft! 
njuter av vackra solned- och soluppgångar,
och oj oj oj så svårt att sova dessa ljuva, ljumma junikvällar! 
Förbereder idag för en "tjejlunch" här ute vid sjön imorgon. Jag har bjudit hit flera av mina tidigare arbetskollegor från min tid på Sandvik Coromant, vi har inte träffats på över ett år, men nu är vi alla dubbelvaccinerafe och jag längtar så efter att få träffas o umgås, prata och skratta och njuta av en solig sommardag tillsammans. Önskar er alla en fortsatt skön sommarvecka Och en Glad Midsommar så här en vecka i förväg! 
 
 Avslutar med ett foto taget genom fönstret kl 03.42 häromnatten. Sverige är fantastiskt! 
 
Kommentera inlägget här: