LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Måndag & Nya tag på LenasArt

Kategori: Blogg

MÅNDAG 17 MAJ
Tillbaka i stan och en hektisk vecka väntar. Ska nu på allvar ta tag i planering för sommarens utställning vid Axmar Bruk & Galleri Bläckhornet  3 juli - 15 augusti 2021. Jag är en av flera deltagare och jag kommer att ha en vägg på 9 meter till mitt förfogande. Så nu ska det skissas o mätas skalenligt på rutat papper och tänka till vilka tavlor som passar ihop och skall med och hur de skall grupperas och hängas för att se så bra ut som möjigt.
 
Ett roligt och inspirerande planeringsarbete, jag älskar inte bara att måla utan oxå att planera och administrera (som tidigare Event Coordinator) på AB Sandvik Coromant  sitter det kvar i ryggmärgen och underlättar när jag planerar mina utställningar, målarkurser & målarevent, tar fram undervisningsmaterial, sköter bokföring etc för mitt företag.  
 
Mitt sista uppdrag på AB Sandvik Coromant var ett stort internationellt möte för 150 deltagare från våra dotterbolag i hela världen. Jag och mitt arbetsteam bodde då under ca 1 vecka på hotell i Gävle och fixade allt från transporter till och från Arlanda, hotellbokningar, konferenslokaler, alla frukostar, luncher och middagar under 5 dagar. Som avslutning på en intensiv, rolig och stressig vecka kom min man in till hotellet och vi stannade kvar för en skön och avkopplande helg tillsammans på hotel Clarion Winn i Gävle. Roliga minnen och roligt  att titta tillbaka ibland, men allt har sin tid!
 
Bara någon månad därefter hoppade jag av min tjänst och satsade 100 % på konsten. Ett stort och spännande steg och för mig ett lyckosamt och bra val. Det har nu gått 6 1/2 år sedan jag slutade och under tiden har jag utvecklat min kursverksamhet, deltagit i många utställningar osv.  
 
En regnig dag som denna sitter jag och funderar och tar en stund framför datorn så det är lätt att flyga tillbaka i tankarna och tänka på allt roligt jag fått uppleva både som anställd och numera som egenföretagare på LenasArt.
Kan vara konst
 Och hon är klar nu... men har inte bestämt mig för någon titel ännu, ej heller om det ska vara svart eller vit ram på tavlan...kom gärna med förslag!
 
Ha en bra vecka, nu väntar vi åter på att sommaren skall återvända, vi fick ju avnjuta en riktig högsommardag i torsdags, då det blev både lunch och middag utomhus i Sjöhagen!
Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
 Kram /Lena
Kommentera inlägget här: