LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Mid November feeling!

Kategori: Blogg

ONSDAG 17 NOVEMBER
Vad gör ni en grå och regntung novemberdag? Själv tycker jag  att "grå novemberdagar" är riktigt mysiga faktiskt och tillbringar mycket tid i lugn och ro i min atelje där jag tänder ljus, dricker en kopp kaffe el te och lyssnar på musik. Nu den senasts  veckan  lyssnar jag på Agnes nyaste album, samt spellistan från Så mycket Bättre, även Abbas Voyage har ljudit en del genom högtalarna, varvat med Dua Lipa och andra av mina favoritartister på Spotify.
"Covered in moonshine" - En av höstens nya målningar i ateljen! Titeln inspirerad av en av artisten Pinks vackra sånger som hon sjunger tillsammans med sin dotter "Cover me in sunshine"
 
Mitt nya italienska staffli har kommit och min käre man hjälpte mig att montera det i söndags, många delar och skruvar var det men till slut stod det på plats! Åhhh vilken underbar känsla! (mitt gamla staffli har gjort sitt efter 23 år och är nu redo för pension...) 
Som sagt, en härlig känsla. Nu står staffliet mitt på golvet i målarverkstan med en stor färdiggrundad målarduk och bara väntar på att jag ska börja skapa och attackera duken med ritkol, färger och penslar men jag njuter någon dag till och av glädjen och samma känsla som jag hade som barn när man köpt en godispåse men ännu ej öppnat den...
 
En onsdagkväll i oktober kunde äntligen Camilla ta del av det presentkort hon fick av sin man för över ett år sedan och ej kunnat utnyttja p g a pandemin. Det blev en tre timmar lång privatkurs hos mig på LenasArt  där vi bl a testade att skapa struktur och bakgrunder med palettkniv och svamp. En trevlig kväll tillsammans i ateljen och en nöjd Camilla som tagit till sig lite nya verktyg, tips och tricks för att komma vidare i sitt eget skapande!
Kan vara konst
 
Höstens målarkurser 
Tjejerna med några av höstens alster. Fr v: Anna-Lena, Gerd, Carina och Maria.
 
Tack alla för den vackra blomman och för denna termin och jag hälsar er varmt välkomna tillbaka efter jul & nyårsledigheten.
 
Mysig avslutning med deltagarna i  torsdagskursen (på förra måndagens extramålningskväll), då vi avslutade med lättglögg, saffranskladdkaka serverad med hallonsylt o grädde, m a o lite "pre-adventsfeeling"! Tisdagskursen rullar på november ut och avslutas därefter med middag tillsammans på restaurang Kanalkiosken tisdag 7 december.
 
 
Weekendkurs 20-21 november
Förbereder det sista för kommande weekendkurs! Återkommer med rapport och bilder i nästa inlägg här på bloggen.
 
Ha en fortsatt skön vecka! Efter en eftermiddag i ateljen avslutar jag onsdagskvällen med ett härligt yogapass hos finaste Marie på Frirum!
 
Kram
 
/Lena
 
 
 
Kommentera inlägget här: