LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

SOMMARHÄLSNING - ATELJE & GALLERI LENASART

Kategori: Blogg

TORSDAG 4 AUGUSTI
Ännu är det härliga sommardagar att njuta av och några veckor kvar innan konsthösten 2022 startar  med kursverksamhet och andra aktiviteter i ateljen. Förberedelser pågår och kursmaterial är inköpt.
Kan vara en bild av bok    Kan vara konst av utomhus 
Jag börjar redan nu längta så smått till höstens mysiga kreativa dagar och kvällar i ateljen när höstmörkret kryper på. Efter två år av pandemi och restriktioner gläds jag att åter kunna ta emot fler deltagare i varje målargrupp och att ateljen nu är fräsch och återställd efter den j...a översvämningen i augusti förra året, som orsakade både mögel och fuktskador och resulterade i en lång väntan på reparation och hantverkare under 8 månader. Så härligt! Så härligt! 
 
Målarkurser -  Nybörjar-, & fortsättningskurser samt en weekendkurs)
I mitt förra inlägg informerade jag om planerade kurser och att uppdaterad information med datum för kursstarter och deltagaravgiter etc finns under kategorin "Kursutbud"  Jag planerar även för en målarweekend/workshop (lö-sö) i slutet av okt/början nov, exakt datum publiceras lite senare i höst.
 
Målarevent "Konstnär för en kväll"
Önskar du boka ett målarevent "Konstnär för en kväll" som teamaktivitet för ditt företag, eller
en kompiskväll tillsammans (födelsedags-, familje-, möhippeevent el liknande) så är det dags att boka så snart som möjligt för att kunna planera och hitta ett passande datum.
Eventen skräddarsys efter önskemål, Detaljerad info under kategorin "Event"
 
Väkommen med din förfrågan eller anmälan redan nu: [email protected]
 
 
Mitt beställningsuppdrag som jag arbetat med under sommaren är nu levererat till jubilaren som firar sin högtidsdag just idag!  Det är alltid lite pirrigt och nervöst vid leverans av personliga tavlor. Jag blev så glad när jag fick ett tackmeddelande att hon var mycket glad och nöjd åt sin tavla. Jag hoppas verkligen att de kommer att trivas tillsammans och ha glädje av varandra under många år! 
 
Imorgon lämnar vi "människobyn" och flyttr ut till Sjöhagen under några veckor. Skissblock och ritkol är packat och jag kommer nu att ladda ny energi, samla nya ideer, teckna och skissa lite i sommarstugan under augusti. Skön avkoppling väntar, och äntligen får nu kära mannen sin efterlängtade semester så vi får vara lediga tillsammans.
 
Önskar er alla en fortsatt skön sommar!
 
 
Kram Lena
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: