LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

ATELJE & GALLERI LENASART

Kategori: Blogg

FREDAG 9 DECEMBER
Mina konstkalendrar för 2023 har kommit och jag har levererat de flesta. Jag har några namn kvar på listan och kommer att kontakta er oxå inom kort .
Kan vara en illustration av en eller flera personer Kan vara konst av träd
KURSAVSLUTNING 
I tisdags var det säsongsavslutning för deltagarna i fortsättningskursen. Vi målade en stund för att sedan avsluta med lite glögg o tilltugg. Ett varmt tack till er alla både i Nybörjar- och Fortsättnignskursen. Jag är så tacksam att ni vill måla tillsammans med mig i ateljen och spännande att se hur era ideer och kreativitet tar form på målardukarna. Många fina alster har det blivit.
 
Nu är det kursuppehåll till tisdag 17 januari  och torsdag 19 janurai 2023. Ni kommer få detaljerad informtion via mail i god tid före kursstart.
 
LÄNSKONST 2023 - VERNISSAGE IMORGON LÖRDAG 10 DECEMBER kl 13.00
Alltid lika roligt att gå på konstutställning och i år är det Sandvikens Konsthall som ansvarar för den årliga utställningen Länskonst. Många lokala konstnärer från Sandviken och våra grannkommuner kommer att ställa ut sina målningar. Jag kommer naturligtvis att vara på plats vid invigningen kl 13.00.
 
KULTURSTIPENDIUM
För ett par veckor sedan fick jag ett glatt besked från Styrelsen i Lars Bucans kulturfond att jag tilldelats en summa för förtjänstfulla insatser inom kulturområdet i vår kommun, ett välkommet bidrag. Ett varmt tack till er alla i Styrelsen.
 
LENASART 
Nu kommer jag att fokusera på eget måleri inför Gästrik Konst 2023, se över och köpa in lite nytt målarmaterial. Jag börja alltid med att sätta på lite skön bakgrundsmusik, tända ett par ljus och koka en kopp te eller kaffe innan jag sätter mig framför staffliet och försvinner in i skapandeprocessen.
 
Två av mina egna målningar har nu fått flytta in i vårt sovrum, inpiration till den blå tavlan är från vår favoritutsikt från piren i Sjöhagen, med bara himmel och vatten, den ger ett vilsamt lugn och nu kan jag njuta av sommarutsikten hela vintern. Den andra tavlan "Livet" har jag arbetat med under mycket lång tid och den är full av minnen, tecken och symboler ur mitt liv och har långsamt fått växa fram på staffliet!   
Kan vara en illustration Kan vara konst av inomhus
 
BESÖK I ATELJEN OCH TAVELKÖP
Igår fick jag besök av två tjejer från konstföreningen Borrsvängen som köpte två av mina målningar till sitt konstlotteri på Sandvik Mining & Rock Tools Solution. Tack Pethra och Carita för både besök och tavelköp.
Kan vara konst av 1 person
  
 Jag önskar er alla en Trevlig Tredje Advent
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Elisabeth Koivumaa säger:
    2022-12-26 | 22:25:43

    Jag vann en av tavlorna Borrsvängen lottade ut. Den med knipan som har ett barn i famnen och en guldsol i bakgrunden.
    Den är så underbar.

    Svar: Hej Elisabeth o tack för info! Vad glad jag blir att du tycker om den o Grattis till vinsten! Mvh/Lena
    Lena Södercrantz

Kommentera inlägget här: