LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

LenasArt - Målarevent - Agneta 50

Kategori: Blogg

FREDAG 11 FEBRUARI
I lördags var det dags för årets första målarevent i ateljen! En grupp tjejer hade bokat in ett överraskningsevent som födelsedagspresent för jubilaren "Agneta 50"
 
Detaljerad informaion för bokning:  "Konstnär för en kväll"  finns under kategorin Event här på bloggen.
 
Efter att ha hälsat alla välkomna och skålat in dagen med en välkomstdrink berättade jag lite kort om det målarmaterial vi skulle använda och upplägg av dagen/kvällen. Därefter startade vi med en gemensam färgövning och planering av de individuella målningarna under min handledning.
Kan vara en bild av 1 person och står Kan vara en bild av 4 personer
 Alla kom snabbt igång, (för att spara lite tid hade jag i förväg grundat samtliga målardukar med två lager färg och skapat en lätt struktur). Det skissades och funderades lite på färger och  målarmotiv. och massor av ideer blev det....
Kan vara konst av 1 person och inomhus Kan vara en bild av 1 person och inomhus Kan vara en bild av 1 person och inomhus Kan vara en bild av 1 person och inomhus       Kan vara konst av 4 personer
Efter ett par timmar tog vi en paus för em fika med kaffe/te och Tareq Taylors magiska äppeltosca som jag bakat, sedan målade vi vidare och efter ytterligare ett par timmar blev det dags för middag med räkpaj, fetaostpaj, bröd, ost och sallad. Jaaa eftermiddagen och kvällen gick alldeles för snabbt som det så ofta gör när man har trevligt...
 
Det blev fantastiskt fina resultat och alla fick avsluta sina konstverk i lugn och ro innan det var dags att skiljas åt och säga tack och hej till varandra.
Kan vara konst av blomma
Agnetas tavla 
Kan vara konst av blomma    Kan vara konst av ros    Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
...och från vänster Åsas, Marias och Helenas målningar, fina allihopa och observera vad färgerna blir levande och vibrerande när man har skapat en lätt struktur på målarduken.
 
Agneta var så nöjd med sina vänners fina födelsedagspresent då de både fick vara tillsammans och göra något kreativt gemensamt och det kändes som att att alla  tyckte att det blev en lyckad/mysig/kreativ dag/kväll tillsammans med mig på LenasArt. 
 
Tack igen för en fin och minnesvärd lördag tillsammans!
Kan vara konst av inomhus
....och när alla lämnat ateljen, återstod bara för mig att plocka ihop lite och släcka ner i lokalen medans Salvador Dali som vanligt höll ett vakande öga på mig där i hörnet.
 
Veckan fortsatte med målarkurs både på tisdag- och torsdagkväll som vanligt och jag är så tacksam att så många vill komma och måla tillsammans med mig på LenasArt och lite ofattbart att jag redan är inne på fjortonde året med egen atelje, efter tio år i Gävle där jag delade atelje med några konstnärskollegor. 2023 har jag haft atelje i 25 år och Atelje & Galleri och mitt företag LenasArt i 20 år. Det måste firas!!! 
 
(PS. Mina målarevent vänder sig till både företag och privata grupper och jag skräddarsyr eventen efter önskemål, man kan t ex antingen måla en lite större gemensam tavla, en sk "team painting" eller så får var och en måla sin egen tavla, det brukar variera DS)
 
Önskar er alla en Trevlig Helg och visst är det hopp om vår nu när dagarna blir allt längre och solen t o m värmer lite grann mitt på dagen! 
 
Kram/Lena
 
 
 
Kommentera inlägget här: