LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

KURSSTARTER - LENASART

Kategori: Blogg

ONSDAG 19 JANUARI
Igår kväll var det dags för kursstart för fortsättningskursen på tisdagar. Vi är i vår 6 stycken deltagare som fortsätter att måla tillsammans i den här kursen. Redan på förmiddagen kom första meddelandet från Lina att hon hade förkylningssymtom och stannar hemma, efter en stund kom meddelande nr 2 från Margareta vars man hade förkylningssymtom och att hon av försiktighet också stannar hemma med omtanke om oss övriga.
Det gick någon timmer sen kom information från både Annica och Lisa att de hade förkylningssymtom och feber.... så kan det gå när Omikron jobbar på!!  Så lite snopna var vi både Marianne och jag som var i ateljen så vi beslutade att inte måla alls utan satt och pratade en stund innan vi avslutade kvällen! Så nu är det bara att hoppas på ny kursstart nästa tisdag och med alla närvarande.
Jag som var så taggad och hade förberett så noga med nya utmaningar/uppgifter att starta upp vårterminen och sett fram emot att träffa alla igen, men det roliga har vi ju kvar till nästa vecka istället! 
 Kan vara konst
  
TORSDAG 20 JANUARI
Imorgon kväll är det så dags för kursstart nr 2, så jag håller verkligen tummarna för att vi kommer igång som planerat och att jag själv håller mig frisk, för som sagt jag har verkligen sett fram emot att få dra igång både eget måleri och vårens kursverksamhet. Vi får väl se hur det går....längtar efter att återse alla även i den här gruppen!
 
Idag har jag hört vårfåglar...så även om det är långt kvar till vår, så är dagarna både längre och ljusare och det är en så underbar känsla! Ha en skön lillördag, nu ska jag kolla på Mare of Easttown,
suverän serie med Kate Winslet i huvudrollen.
 
Jag är snart tillbaka!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: