LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

LenasArt - Lite nytt från ateljen!

Kategori: Blogg

SÖNDAG 30 JANUARI!
Jag jobbar just nu på med olika målningar, experimenterar med nya färgkombinationer, testar lite ny teknik, skrapar o tvättar bort, torkar med trasa och stänker färg, väldigt spännande o kul! Vädret har  ju inte varit någon höjdare under veckan, bara någon dag sol för skön vinterpromenad men mestadels, snö, blåst, regn och halt på promenadvägar och trottoarer, så det har passat alldeles utmärkt att tillbringa långa eftermiddagar och mycket tid bakom staffliet och jag har känt ett riktigt härligt "målarflow" under veckan. 
Kan vara en illustration  Kan vara konst 
Två av mina senaste alster, "Pärlregn" t v och den till höger målade jag igår och ska färdigställa imorgon, hatten på huvudet är alldeles för stor så därför klippte jag bort den när jag beskar bilden,
kanske publicerar igen när den är klar!
 
KURSVERKSAMHET
Mina två målarkurser är nu igång och vi tränar på skuggor o ljus och att måla fram volym!
Så tacksam och glad att så många av mina deltagare återkommer i kurs efter kurs och fantastiskt roligt att se hur de utvecklar sitt måleri och även hittar sitt eget färgspråk, sina egna uttryck och målarstilar efter hand.
 
BESTÄLLNINGSARBETEN
Jag har tackat ja till två lite större beställningsjobb, det var längesen sist och det känns både roligt och utmanande! Två lite större målardukar väntar nu på att packas upp, jag har skickat efter från min favoritleverantör Artistica.nu som alltid bekräftar och levererar snabbt, och förpackar på bästa sätt! 
Kan vara en närbild av text där det står ”FORN” Kan vara konst Kan vara konst av frukt
Skuggor o ljus, highlights och volym tränar vi på just nu. (ex från mitt undervisningsmaterial)
 
GästrikKonst 2022
Ett tråkigt besked kom i tisdags att även årets konstrunda GästrikKonst 2022 är inställt p g a rådande omständigheter. Jag har glatt mig så att det skulle bli av i år och att äntligen få hälsa besökare välkomna till LenasArt under påskhelgen. Men för tredje året i rad är nu beslut taget att även årets GästrikKonst är inställt.
 
Jag kommer i vilket fall att precis som under 2020 och 2021 öppna ateljen under två dagar (Långfredag och Påskafton) och visa mina målningar för de som önskar besöka mig och titta på mina tavlor. Mer information om det kommer lite senare i vår.
 
Önskar er alla en fortsatt skön söndag, nu längtar jag efter sol, vår och fågelkvitter!
 
Kram
/Lena 
Kommentera inlägget här: