LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

LENASART - Lena Södercrantz

Kategori: Blogg

Fredag 10 juni
Oj vad tiden rusar, redan 1 1/2 månad sedan ett mycket lyckat Gästrik Konst under Påskhelgen.
Tog nog ett par veckor innan jag smälte allt som hände och innan tavelleveranser, bokföring och allt efterarbete var klart.
 
Maj månad försvann lika fort som den kom och jag har varit har några dagar i Stockholm hos min dotter med famlj och även några dagar i Dalarna och kopplat av med ett skönt och avkopplande yoga-retreat på hotel Långbers i Tällberg där jag laddat ny energi för både knopp och kropp. Så underbart!
Kan vara en bild av 2 personer och personer som sitter Kan vara en bild av 1 person och inomhus
 
Så blev det juni med kursavslutning och avslutningsfest, och nu blir det kursuppehåll över sommaren men jag själv kommer att vara i ateljen till och från och jobba med ett par beställningsuppdrag som väntar.
 
Planering inför höstens kurser är nu uppdaterat under kategorin "kursutbud", längtar redan till höstens kreativa kvällar tillsammans med mina kursdeltagare, men innan dess är det dags för lite avkoppling och semester med kära mannen!
 
I onsdags deltog jag själv i  en worskhop i akvarell på Atelje Kemisten under ledning av duktiga Karin Lepistö. En utmaning för mig som mest målar i akryl. En härligt kreativ kväll blev det i vacker miljö i det gamla bruket i Forsbacka.
Kan vara konst av natur
 
 Jag går just nu på yoga på hotell Princess där Marie Sjöström på Frirum håller sina yogalektioner tills vidare då hennes lokaler i city håller på att rotrustas. Inte helt fel att ha sköna yogapass på SPA-avdelningen där.
Kan vara en bild av poolJag passade även på att hälsa på mina två tavlor som jag målade på beställning av hotellets ägare 2006 och som fortfarande hänger där i frukostmatsalen. Tänk vad åren rusar på!
Kan vara konst
 "Girls night out" 2006
Kan vara konst "Breakfast" 2006
 
Önskar alla mina läsare en riktigt skön helg & njut av vår vackra svenska försommar! 
 
Kram/Lena
Kommentera inlägget här: