LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

LenasArt - Allt blir inte alltid som man tänkt sig!

Kategori: Blogg

TISDAG 22 NOVEMBER
 
Kung Bore
Plöstsligt sveper han in över landet, vår Kung Bore och vintern kom i överraskande hastighet med snöoväder och snökaos i stora delar av vårt avlånga land. Det är ändå mysigt att mötas av vinterlandskap när man tittar ut istället för kompakt grått novembermörker. Något att längta till är att äntligen  plocka fram våra adventsstakar till helgen. Jag älskar denna tid på året. Glögg o pepparkakor, skapa stämning med ljus och lyktor, plocka fram puffiga kuddar och gosiga plädar att  mysa med under mörka kvällar. JUST LOVE IT!
 Min målning "Vinterskog" - såld Gästrik Konst 2022
 
COVID Positiva
Plötsligt drabbades också min man och jag av Covid och testades positivt förra veckan.
Vi sov i princip i två dagar med feber och värkande muskler o huvudvärk. Nu är vi feberfria och på fötter igen, lite hängiga och hostiga och en märklig upplevelse utan smak och lukt.....lite salt o lite kallt är vad vi känner!
Visa källbilden
 
Tjejmiddag 1
Så tyvärr tog jag beslut igår att ställa in tjejmiddag med mina f d arbetskollegor och nära vänner imorgon onsdag, som jag och vi alla längtat efter att få träffas och uppdatera oss med allt trevligt o roligt o mysigt som vi brukar prata om!  Som tur var hittade jag snabbt ett nytt datum som passade alla om ett par veckor (brukar ju vara ganska svårt när julen närmar sig).
Så kan det gå, men blev ju bra ändå! 
 
Tjejmiddag 2
Å på måndag har jag nästa tjejträff som jag inte avbokat än och hoppas kunna genomföra som planerat. Då är det dags för mina gamla klass- och ungdomskompisar att komma på middag och jag vet att det kommer att bli en kväll av många skratt och minnen.
Tänk att ha förmånen att ha vänner kvar ända sedan första klass, vi som vuxit upp tillsammans, lekt som små, varit unga tillsammans, träffat pojkvänner, uplevt och dansat igenom hela discoeran,  (Darling, Fenix, Club Groda osv), familjer har bildats, gifermål och skilsmässor, vi har blivit mammor, mormödrar och farmödrar med massor av ljuvliga, busiga, barn och barnbarn under livets väg. Många nostalgiska minnesvädra middagar sen många år tillbaka och förhoppningsvis för flera år framåt.
 
Vi finns där för varandra, i vått och i torrt och ju mer åren snurrar på ju viktigare känns det att ha fina vänner omkring sig, även om vi inte hinner träffas så ofta som vi kanske tror att vi ska göra, men   det blir ju desto trevligare att träffas när vi får till det. 
 
LenasArt - GästrikKonst 2023
Ja det här blev ju ett inlägg utan så mycket om konsten denna gång, men jag har i dagarna fått mail att jag är antagen till GästrikKonst 2023. Kul och även roligt att några nya målarvänner o konstnärskollegor blivit antagna i år! 
 
Kursverksamhet
Höstens nybörjarkurs är avslutad och vi kommer att ses i januarig igen. Fortsättningskursen inställd ikväll pga Covid, men pågår till tisdag 6 december då vi har kursavslutning.
Kan vara en bild av 6 personer
Tack för i höst alla härliga fina ni som deltagit i höstens Nybörjarkurs, vi ses igen i januari! 
 
Konstkalendrar 2023
Konstkalendrarna har kommit och jag kommer inom kort att kontakta er alla som beställt kalendrar och informera om datum när ni kan hämta i ateljen.
Kan vara en illustration av en eller flera personer Kan vara konstKan vara konst
 
Ha en skön vecka och en Trevlig Första Advent!
Visa källbilden
Kram/Lena
 
 
Kommentera inlägget här: