LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Atelje & Galleri LenasArt - Lena Södercrantz

Kategori: Blogg

TORSDAG 8 SEPTEMBER
Efter 3 veckors stugliv och en underbar vecka med sol o bad i Alanya/Turkiet är det nu dags att möta vår vackra svenska höst, öppna ateljen och starta upp höstens målarkurser på LenasArt.
 
Balkong med havsutsikt och vackra solnedgångar och många simturer blev det i det varma Medelhavet. 
 
SOMMARMÅLNINGAR
Beställningstavla till en "jubilar" levererad i början av augusti. Tyvärr är färgerna inte så bra på fotot, de är mycket klarare i verkligheten.  Jag använder endast förstklassiga, färgbeständiga akrylfärger av märket Winsor & Newton Professional i mitt skapande.

HÖSTENS KURSER PÅ LENASART
 
Tisdag 13 september börjar höstens fortsättningskurs. Denna kurs är fullbokad och vi blir 9 st deltagare som kommer att måla tillsammans från sep till första veckan i december. 
 
Torsdag 13 oktober börjar höstens nybörjarkurs där jag f n har 5 anmälningar, kursen vänder sig till dig som aldrig målat tidigare eller till dig som kanske målat lite tidigare och vill komma igång igen.
Det finns några platser kvar så du är varmt välkommen med din förfrågan/anmälan till min
e-mail: [email protected] Detaljerad info finns under kategorin "Kursutbud"
 
HÖSTENS FÖRSTA BESÖK OCH TAVELKÖPARE
Tack Kristin för både besök i ateljen och tavelköp. Nu har målningen "Låt kärleken segra" flyttat till sitt nya hem och jag hoppas att ni kommer att trivas tillsammans.
 
 
ATELJE & GALLERI LENASART
Avslutar dagens inlägg med ett foto som jag tog i ateljen igår kväll. Så mysigt och stämningsfullt med några smålampor tända innan jag släckte och låste för dagen. 
Hej konsthöst, nu längtar jag verkligen att komma igång igen och ser fram emot både målarkurser och eget måleri under många höstdagar o kvällar när mörkret kryper på.
 
Önskar er alla en Trevlig Helg! Jag är snart tillbaka!
 
Kram/Lena

 

Kommentera inlägget här: