LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

LENASART - GOTT NYTT KONSTÅR 2023

Kategori: Blogg

 SÖNDAG 1 JANUARI
En skön och avkopplande Nyårsafton, bara käre mannen och jag och en god middag tillsammans,
o naturligtvis lite skumpa på balkongen vid 12-slaget då vi njöt av stadens fyrverkeri som lyste upp natthimlen. En skön vit och vykortsvacker julafton blev det oxå och några avkopplande dagar tillsammans med våra nära och kära. 
 
 
Vaknar till en solig och vacker 1 dag på nya året! Underbart, nu går vi mot ljusare tider igen. Börjar så sakteliga planera för mina målarkurser som börjar om ett par veckor, målardukar ska köpas in och årets första gemensamma målaruppgift för deltagarna ska ta form. I slutet av denna vecka kommer jag att skicka ut detaljerad information till alla deltagare i tisdags- och torsdagskursen och önskar dem Varmt Välkomna tillbaka till LenasArt!
 
Väntar nu på att 2 av mina barnbarn ska anlända för att stanna hos oss 1 vecka medan föräldrarna arbetar. Hoppas på lite vackert vinterväder så vi kan åka skridskor på den fina lilla skridskobanan i Stadsparken, åka pulka och självklart lite skapande i "attöljen" som mitt yngsta barnbarn säger.
Så många roliga minnesvärda dagar jag haft med alla mina barnbarn på LenasArt under årens lopp.
 
Under veckan som gick har hunnit vara lite i ateljen, där har experimenterats med olika material och tekniker, vilket inte resulterade i några nya mästerverk men roligt o kladdigt och spännande har det varit och ingen får se.....
 
Börjar även planera nya målningar inför årets Gästrik Konst under kommande Påskhelg!
 
Önskar alla ETT GOTT NYTT ÅR! 
Kommentera inlägget här: