LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

SÖNDAG 29 JANUARI - ATELJE & GALLERI LENASART

Kategori: Blogg

Årets första månad går mot sitt slut. En rolig månad med besök på flera fina konstutställningar,
uppstart av mina båda kvällskurser på LenasArt och dessutom ett par privatlektioner under onsdag och fredag eftermiddag. En mysig tjejmiddag mitt i veckan tillsammans med några av mina barn- och ungdomsvänner satte även lite extra guldkant på veckan. 
Jaa, när det blir många aktiviteter i ateljen, så krymper ju tiden lite för mitt eget skapande, men jag är på "G" med flera nya målningar och får jobba på ordentligt under kommande 2 månader så att jag har lite nya målningar till årets Gästrik Konst 7-10 april 2023 där jag deltar för 16:e gången. Mer information kring detta kommer att publiceras senare i vår.
 
Stor tavla skapad med palettkniv....nästan klar!
 
Igår besökte jag en inressant och färstark utställning på Kulturcentrum, Konsthallen här i stan.
"Rapport från evigheten", där visades mönster o tyger från olika kända svenska formgivare,
modern gatukonst, gamla tapetmönster från 1800-talet etc, kändes som att vandra runt i en godispåse och jag gick hem fylld av ny energi, glädje och inspiration! En utställning som pågår till mitten av februari och rekommenderas varmt! Se några bilder nedan.
 
 
 
 
Jag önskar er alla en fortsatt skön söndagkväll och en skön vecka... och jag hörde vårfåglar sjunga häromdagen....
 
Kram/Lena
 
 
Kommentera inlägget här: