LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Konstföredrag

Kategori: Blogg

För några veckor sedan fick jag en inbjudan av Rotary Väst att komma och hålla ett föredrag för deras medlemmar i restaurang Living Room på hotell Princess. Trevligt att det finns intresse för min konst och kul att vara efterfrågad!! Klart jag tackade ja till det! Efter en god lunch i Vinterträdgården var det dags för mig att kliva fram och berätta om mitt måleri och min verksamhet i LenasArt. Jag hade tagit med mig lite målarmaterial och några tavlor för att beskriva lite kring skapandeprocessen och den teknik som jag utvecklat och använder mig av idag. Jag berättade också om min kurs- och eventverksamhet. Tänk att nu i dagarna är det 3 år sedan jag skaffade min ateljé här på Björkgatan!! 

Gissningsvis var det runt 15 personer som kom och som trotsat snöovädret och vågat sig ut denna blåsiga, bistra måndag. När jag promenerade tillbaka till jobbet kände jag mig ganska nöjd, det kändes som om jag lyckats fånga åhörarnas intresse för en stund och jag hoppas att det gav en liten inblick i vem jag är och vad jag förmedlar genom mina bilder och mitt kreativa skapande.

            
...mina nycklar.....      ..struktur o bakgrund..  ..tankekarta....

Idag är det dan före dan före dan före dopparedagen!!!! (tror det blev rätt).
Inget måleri i ateljén ikväll utan nu gör vi upphåll till den 11 januari när vi drar igång igen!
Skall nu slå in några julklappar innan kvällen är slut.

Hinner nog med en inlägg till här på bloggen innan tomten kommer, (om han nu kommer förstås!!)

Ha det gott! Jag är snart tillbaka :) 


 

Kommentera inlägget här: