LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

...ordentlig träningsvärk...

Kategori: Blogg

har jag efter gårdagens "semesterdag" på Engeltofta! Jag kånkade o släpade på tavlor o stege, väskor o verktyg ända till 3:e våningen. När jag lite senare är på väg ner till bottenvåningen igen, svettig o rufsig, för att skynda mig ut o flytta på bilen kommer en av receptionisterna förbi och ropar och viftar:

"Du...det finns en hiss därborta".....:) :) ...så dags då!

Förhoppningsvis förbrände jag min mega-muffins som jag glupskt mumsade i mig innan dagsverket startade. 

Ingen som inte håller på med konst kan nog föreställa sig att det tar sån tid att få upp lite tavlor på väggarna, man mäter, spikar, flyttar om, justerar höjden, kollar hur ljuset faller, klättrar upp
o ner, men plötsligt är det faktiskt klart... om man nu kan kalla 5 timmar för plötsligt!!!

      
                                       "Cirkusliv"

Nu väntar en sista arbetsdag imorgon och sen några härliga dagars ledighet  med midsommarfirande tillsammans med goda vänner, lite stugliv vid sjön och förhoppningsvis lite sol o värme till sillen o nubben. Söndag kväll tillbaka till Gävle o Engeltofta för invigning av kulturkvällarna och vernissaget kl 19.00


                                  "Kaffebönor"

Igår kväll målade jag också sista gången med tjejerna som målar med mig i ateljén på tisdagkvällar.
Nu stänger jag ateljén under juli månad för att dra igång igen 10:e augusti. Själv kan jag nog inte
helt hålla mig borta.... 


 Glad Midsommar på er alla, och uuuut o njuuuuut!!

KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2010-06-24 | 21:02:48
    Bloggadress: http://detblirvaddetblir.blogspot.com/

    Lycka till på Engeltofta!

    Hoppas du får en härlig semester, själv har jag ett par veckor kvar innan den efterlängtade och behövliga ledigheten.

    //Linda

Kommentera inlägget här: