LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

...ännu en....

Kategori: Blogg

tavla klar inför årets GästrikKonst och på måndag blir det fotografering av några nya alster hos Sandvikens Tryckeri, sedan beställning av 500 nya vykort, jobba, jobba, jobba på.....signering och ramning av det som skall fotas. Sedan inramning av tryck hos Håkan på Profilen i Gävle, ska rama in 20-25 småtavlor också inför årets utställning. Tight tidsschema, tider inbokade var och varannan dag efter jobbet och på luncherna. 

Småtavlorna blev populära förra året och alla försvann på ett par dagar. Det gäller nu bara att hålla tidplanen så allt går i lås. Flera nya alster på "G" i ateljén också förstås, jag håller på med allt och målar överallt samtidigt.......
prestationsångest hör till.....gissar att de flesta konstnärer runt om i länet känner likadant nu när det närmar sig...
Lite bilder från småtavlor och vykort som jag tog fram till GästrikKonsts 10-årsjubileum förra året.

 




Jag tar med kameran till ateljén varje gång jag går ner, men glömmer att fota för när jag väl är igång glömmer jag tid och rum....kanske kommer några bilder på ett par nya tavlor efter helgen, vi får väl se. Vips är klockan 22.30 och jag kopplar av några minuter framför datorn, medans kära sambon tittar på sport.

Men nu är det faktiskt dags att hoppa i bingen.....Zzov gott, jag är zzzzznart tillbaka!
Kommentera inlägget här: