LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Belgiska våfflor och utställning i Åmot

Kategori: Blogg

Idag blev det en utflykt till Åmot. Sista dagen för Sassa Nordströms utställning i Bunges Kapell. Vackert ljus, vackra tavlor och spännande titlar på Sassas tavlor, duktig är hon och jag är glad att jag hann se utställningen innan den stängde. Fikasugna som vi alltid är så blev det en kopp kaffe och Belgiska våfflor på kafé Stilleben där vi fick en en solig stund med utsikt över vattnet från verandan.
    
Konsthösten drar nu igång så sakta...på tisdag är det dags för ateljén igen och två till av tjejerna börjar då! Så då är vi fyra och de andra fyra kommer i slutet av augusti!  Grundar mina målardukar och skissar på nya motiv inför hösten. Gårdagens illustration "Attitude", ser ni här nedan, jag fortsätter att leka med form och uttryck!
Foto: Eftermiddagens alster "Attitude"!
 
Ha en bra vecka, jag är snart tillbaka!
 
 
Kommentera inlägget här: