LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Jag roar mig...

Kategori: Blogg

Måndag och sista veckan semester påbörjad...tänk vad fem veckor har gått fort! I slutet av förra veckan köpte jag lite nytt teckningsmaterial (skissblock, set med skisspennor i olika hårdhetsgrader och ett set med fineliner) Jag behöver träna öga och hand och skissa former och kroppar och, och, och.....
 
Härligt att bara låta pennorna gå och fantasin rinna ut genom fingrarna och se vad som händer på skissblocket framför mig, kul experiment och kul har jag haft och tänker ha under veckan. En bild om dagen har jag bestämt att det ska bli (minst). Försöker förmedla en lite mer grafisk känsla, håller mig till svart/vitt/rött och ev ngt inslag av kontrastfärg!
 
Jag har publicerad bilderna på Instagram vartefter de blev klara och nu publicerar jag dem även här på bloggen.
 
 
Lördagens tuschteckning....."Utan titel" kanske kan heta "Daft Punk" eftersom det är min favvo musik just nu!
Söndagens bild: "Summer Sale" eller "Shop until you drop"...syftar inte på mig!!
Dagens bild "Love" tillägnar jag min dotter Anna som fyller år idag. Den får symbolisera kärleken mellan mor/dotter, mor/dotter, mor/dotter i rakt nedstigande led....just nu är vi fyra generationer på "tjejsidan" i familjen, min mamma (86), jag (ålder okänd :)), min dotter Anna (34) och mitt lilla barnbarn Minou (3). Stort grattis Anna och tack för trevligt besök hos er i Junkarbo igår, härligt att leka kurragömma och kasta boll med Minou och höra alla hennes kommentarer och fantasifulla berättelser!
 
Ha en bra vecka alla och njut av semestern alla som liksom jag har lite kvar.....
Jag är snart tillbaka med nytt inlägg!
 
Kommentera inlägget här: