LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Bröllop!

Kategori: Blogg

Så är vi tillbaka igen efter ett underbart bröllop i Uppsala då min brorsdotter Ulrika sa ja till sin Rickard. Efter vigselakten i Helga Trefaldighets Kyrka, som ligger strax nedanför Uppsala Domkyrka och i närheten av Uppsala Universitet där de båda tagit sin läkarexamen, bjöds på bröllopsmiddag för de 104 gästerna på Västgöta Nation.
 
Festklädda gäster samlades i trädgården för mingel och champagneskål innan middagen serverades inomhus i de vackra lokalerna. Så småningom blev det brudvals och därefter dans till liveband till långt in på småtimmarna.
 
Efter en fantastisk kväll vandrade vi hem i den ljusa sommarnatten, över Fyrisån och tillbaka till hotellet för några timmars sömn.  
Mitt senaste alster "Amor Vincit Omnia" (Kärleken övervinner allt) var vår bröllopsgåva till brudparet.
De tyckte mycket om tavlan och jag hoppas de hittar en bra plats i nya lägenheten i Eskilstuna där de nu fått sina AT-tjänster.
 
Tack Ulrika, Tack Rickard för en härlig helg tillsamans med er och våra nära o kära!
 
Imorgon är alltså min första semesterdag av en sex veckors lång ledighet!
Ha en skön söndagkväll! Jag är (kanske snart tillbaka med nytt inlägg), vi har inte bokat någon resa ännu!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: