LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Portimao...

Kategori: Blogg

Tisdag 26 augusti
...ja så heter nedan tavla som jag målade 2007 efter en härlig vecka i semesterorten Portimao på Algarvekusten i Portugal. På kvällarna myllrade strandpromenaden av människor, och det pågick gatuförsäljning, gatukonst och en mängd olika aktiviteter bl a "styltclowner" som leende stolpade runt i vackra färgsprakande kläder och delade ut ballonger till barnen de mötte. Å när barnen fått sina ballonger, sträckte de ut handen till föräldrarna för betalning!.
Men vackra var de när de vandrade fram och tillbaka. Och när vi sent på kvällen promenerade tillbaka till hotellet  stod de ofta kvar i ngt gatuhörn eller vankade fram o tillbaka i under gatulyktornas sken.
 
Och varför skriver jag om det? Jo, i helgen var vi bjudna på middag hos goda vänner, och där hänger denna tavla. Vår vän Lasse bestämde sig för att han skulle ha tavlan redan under skaparprocessen. Han hade med intresse följt  hur tavlan kom till från början till slut och blev förtjust i den. Så med löfte om att jag fick ha den med på min kommande utställning under påskhelgen 2008, så blev han och hans sambo ägare till tavlan. Minnen dök upp och det blev en liten pratstund kring clownen och med glimten i ögat deklarerade de att de har "delad vårdnad" om Portimao som hänger vackert bakom deras middagsbord.
 
Ny vecka, nya utmaningar i ateljén. Utskick med inbjudan till den planerade nybörjarkursen ska fixas. Minst fem personer vill jag ha för att jag skall köra kurs även torsdagar! Många namn anmälda på intresselistan, jag hoppas de fortfarande är intresserade!
 
Fortsättningskurs tisdagar:
Ikväll ateljén som vanligt och tjejerna i fortsättningskursen droppar in en efter en under slutet av augusti.
I höst är vi 8 personer (mig inräknat) som målar 18.30-21.00 varje tisdagkväll.
 
En regnig dag som denna blev det ett lite längre inlägg här på bloggen och det är ju en helt perfekt dag att tillbringa i ateljén där jag fortsätter jobba med och utveckla min cafétavla som fått vila under sommaren.
 
Ha en härlig vecka! Jag är snart tillbaka!
 
Kommentera inlägget här: