LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Julbak & Julpynt!

Kategori: Blogg

Tisdag 9 december
Veckan börjar med härligt solsken både igår o idag. Inte så många timmar i ateljén än så länge förutom i söndags då vi ramade den tavla jag valt för 2015 års Gästrik Konst katalog. Idag har jag bokat tid hos fotografen för plåtning av mig själv + tavla och det blir nu på torsdag kl 14.00. Ikväll sista gången med fortsättningsgruppen före juluppehållet och nästa onsdag sista företagseventet före jul!
 
Har varit kreativ med julbak istället för måleri och också tagit tag i träningen igen, efter nästan två veckors uppehåll! Kondition är färskvara och det märks direkt man inte håller i. I söndags ett pass CXworx på "Må Bättre City" igår ett pass Easy-line och därefter ett avslappnande  Yin-yoga pass på 75 minuter.  Lite skön träningsvärk idag..., men ska nog klara lite penselföring ikväll i vilket fall!! Åtta målardukar har inhandlats och skall nu grundas och förberedas inför nästa veckas Event!
 
Julpyssel
Förra torsdagen hade jag besök i ateljén och det julpysslades med min kära svärdotter och mina barnbarn.
En mysig dag med många smällkarameller, lite annat julpynt och lunch tillsammans på stan.
 
Flitiga små julpysslare , och blöter man ner tröjan kan man ju alltid  klä ut sig
en stund i  hatt tröja o en värmande schal.....
 
Tavlan "Golden Strings" (till vänster nedan) som köptes av Coromants Konstförening i höstas har nu lottats ut. Jag fick ett vänligt mail från en nära vän och tidigare arbetskollega som var den lycklige vinnaren. Hoppas du K och din C blir nöjda med tavlan. Det är så roligt när jag får veta i vilket hem tavlan hamnar. Ska bli spännande att se den på plats så småningom! Tavlan (till höger) har jag valt ut till 2015 års konstkatalog! Den ser lite mörk ut här men är lite ljusare och klarare IRL! Har ingen taveltitel ännu, tänker diskutera det med tjejerna ikväll!
 
Till helgen är det Lucia och på dagen tre år sedan min älskade lilla pappa, lugnt somnade in och lämnade oss!
Skall naturligtvis ta mamma med till kyrkogården och tända ett ljus vid hans fina grav. Det är med värme
och kärlek jag tänker på min pappa som stod mig och mina barn o barnbarn så nära, alltid vänlig och trygg!
 
Ha en bra vecka och stressa inte för mycket inför jul, njut av glögg, adventsljus och mys i soffhörnan!
 
Jag är snart tillbaka!