LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Midsommarafton i Sjöhagen

Kategori: Blogg

Midsommafton
Trots regnskurar och kyla blev det en riktigt mysig midsommarafton i Sjöhagen tillsammans med barn o barnbarn! Med infravärme och fleece-filtar trotsade vi vädergudarna och satt ute på verandan både till jordgubbstårtan och sill & grillkalaset framåt kvällningen.
Tradtitionsenlig jordgubbstårta med flagga och blomster! 
 Foto: God Natt vy över Storsjön!
Vacker midnattsvy över Storsjön mot väster från vår pir på årets kortaste natt.
 
Söndag 22 juni
Födelsedagslunch på Ulriksdahls Wärdshus med kära sambons syskon. Trevlig dagsutflykt och mycket god mat i vacker miljö!
Lena Södercrantzs foto. Lena Södercrantzs foto.
Kommande helg
Min utställning på Laxön i Älvkarleby lider mot sitt slut. Öppet i morgon torsdag 26/6 kl 11.00-17.00
samt lördag 28/6 12.00-16.00 och söndag 29/6 kl 11.00-17.00 som är utställningens sista dag.
Jag är närvarande i gästgalleriet hela söndagen och kommer att plocka ner mina tavlor efter 17.00
Johan Thunberg håller öppet torsdag och lördag när jag ej är där.
VÄLKOMNA!
 
Onsdag 25/6
Idag har jag tillbringat hela dagen i ateljén, experimenterat med nya bakgrunder, tidningspapper och klister.
Inspirerande och spännande.....Har även målat en liten tavla till stugan med en fiskmås a la Lena..... inte riktigt klar men publicerar bild inom kort.
 
Ha en bra vecka, jag är snart tillbaka!
 
 
Kommentera inlägget här: