LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Ibland hinner man mycket...

Kategori: Blogg

på en solig lördag...som började med ett besök på Galleri Majoo i Gävle där vi tittade på Berit Lindbergs vackra tavlor. Färgstarkt och inspirerande kompositioner och titlar. Rekommenderar varmt ett besök. Inhandlade även lite nya penslar. Som alltid vid inköp av nytt konstmaterial ger det en stark lyckokänsla... att komma till ateljén och plocka fram nya rena penslar, eller omålade dukar är så härligt!!
 
Från Galleri Majoo vidare till Galleri Profilen där jag har några tavlor inlämnade till försäljning. Positiv överraskning när Rickard berättade att två av de fem tavlor jag har hos dem nu är sålda!!
 
Vi ville också passa på att se Marie-Louise Ekmans pågående utställning på Konstcentrum. Där var en hel del aktiviteter i samband med internationella kvinnodagen! Ekmans utställning är intressant men lite svårbegriplig för mig. Hade nog behövt lite mer tid för att läsa och försöka förstå hennes verk! Här visades målningar från 70-80-talet samt dokument, forografier, rekvisita och filmklipp från hennes arbete med filmer och skulpturer och som kulturdebatör. Som ung såg jag en utställning av Marie-Louise här på Sandvikens Konsthall. En utställning man minns!
 
Läkerol Arena och hockeymatchen mellan Brynäs - Luleå var nästa punkt på dagen.Härligt att Brynäs nu går till kvartsfinal. Såg ju även Brynäs-Frölunda förra veckan! Om kära sambon intresserar sig för min konst så självklart intrresserar jag mig och följer med på hans intressen, varav ett av de största är hockey!
 
Sen var det raka spåret hem och soffhäng med Melodifestivalen. Vår favorit Ace Wilder kom endast två points efter Sanne Nilsen som blev etta med sin vackra ballad. Men som sagt Ace kändes ny och spännande och här hemma hade vi gärna sett henne som årets vinnare!!
 
LenasArt 
I fredags fick jag leverans av mina nya visitkort, presentkort och skyltar till min "trottoarpratare". Intensiv vecka i ateljén väntar....Under veckan som gick blev tavlan med mina "kaffebönor" klar.
 
Foto: Back to basic...in progress! Foto: Mina kaffebönor är snart klara!
Nu väntar solig söndagsproemnad, därefter någon timme i ateljén för att lägga på andra lagret på bakgrunden till mina tavlor...
 
Ha en härlig söndag! Jag är snart tillbaka med nytt inlägg
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: