LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Back to Basic!

Kategori: Blogg

En morgon med strålande sol!!! Härligt och känns som värsta vitaminbomben efter allt "novembergråmul"....
 
Kom igår tillbaka från en händelserik helg i Stockholm, 
 
Stockholm Art Fair 2014 - Nacka Strand
 Den danske konstnären Poul Spaanggard målade live under mässan
 
Fantastisk utställningslokal med 66 utställande konstnärer från när o fjärran. Hög klass på det mesta som visades. Mysig miljö och trevligt att få en pratstund med några av de utställande konstnärerna. 
 Lokalt från vårt län ställde både Johan Thunberg, Eva Friskman och Berit Norrbelius Lindberg ut i egna montrar.
 
Sammanfattningsvis kan jag tycka att mässan var värd betydligt mer besökare än under den tid vi var där.
Lite förvånad för Stockholmarna brukar ju köa till såna här konstevent.
Jag diskuterade lite med arrangörerna kring detta och förstod att det var första gången i Stockholm för denna mässa, alltså inte att förväxlas med Stockholm Art Fair som jag besökte i Kista för många år sen. Detta är helt nya arrangörer från Malmö. Hoppas det blir ett återkommande konstevent och att fler besökare hittar dit.
 
Själv kunde jag inte lämna konstmässan utan att köpa två rakubrända keramikansikten som jag tycker är helt underbara! Köpte även två vackra kuddfodral av konstnären Jenny Grant,  www.flowbyjenny.com
 Rakubränd lera av Emma P Dahl
 
LenasArt kommande vecka
* Information kring fotografering av tavla och porträtt till konstkatalogen till GästrikKonst 2015 har kommit idag.
  Tid skall bokas och fotografering ska ske under w49-51. Måste välja och rama den tavla som jag vill
   publicera i katalogen.
* Tisdagsgruppen målar ikväll som vanligt i ateljén 18.30
* Torsdagkväll avslutningsfest för deltagarna från båda kurserna
* Söndag 13.00-14.30 krokiteckning på Kulturcentrum (avvaktar info eftersom det också är 1:a advent kanske 
  det inte blir av) Jag håller tummarna.
* Inköp och förberedelser inför nästa måndags målarevent.
* Distribution av de sista barnkalendrarna för 2015 
 
Ha en härlig vecka! Ut o njut av solen idag!  Själv är jag tillbaka imed nytt inblägg  början av nästa vecka igen!
 
Kommentera inlägget här: