LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Vårbruk och vårplanering

Kategori: Blogg

Tisdag 14 april
Våren lät ju inte infinna sig riktigt som jag hade önskat under vår premiärhelg i stugan, men det blev ändå några  soliga timmar i trädgården på lördageftermiddag. Krokus- och tulpanlökar är på väg och jag planterade om mina övervintrade pelargoner (som nu får växa till sig lite inomhus),  dessutom krattade vi lite till fågelkvitter så visst känns det att våren är på "G" även om söndagen blev blåsig o kall igen! I vilket fall en härlig & avkopplande helg, precis vad jag behövde och blåsippor och tussilago var förstås redan på plats!
LenasArt  
En dryg vecka efter Gästrik Konst har jag fyllt på energi och det känns  inspirerande att börja planera vårens aktiviteter i ateljén.
 
Ikväll målar jag tillsammans med tjejerna igen. Har inte träffat alla efter Påskledigheten och det ska bli kul att diskutera lite kring Gästrik Konst och få höra alla intryck de fått av all fin konst som visades under påskhelgen.
 
Min week-end kurs i slutet av maj är nu fullbokad och datum spikade, så innan jag reser till Stockholm nästa vecka skall jag skicka ut information till alla som anmält intresse.
 
En tavla skall avslutas ikväll eller senare i veckan (en ny upplevelse... den blev såld när den stod på staffliet & innan den var riktigt klar...kul!!!)  Måste fylla på med nya målardukar och lite annat målarmaterial innan nya tavlor påbörjas.
 
Inte lika roligt men ändå nödvändigt är bokföringen för mitt företag LenasArt som nu har prioritet 1. Det tar lite tid  innan alla verifikat har indaterats och resultat-, balans- och momsrapporter har sammanställts. Nytt från o m förra året är att det skall lämnas in en speciell skattedeklaration för momsredovisningen, allt är inte så komplicerat som det låger och med bokföringsprogrammet VISMA går det ändå ganska smidigt, en fördel med VISMA är att det finns on-line support, så man kan fråga och få expertishjälp om det uppstår frågetecken. Skönt och befirande när det är avslutat och klart!
  
Allt för denna gång, ha en bra vecka! Jag är snart tillbaka
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: