LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Illmariga streckgubbar och snorkiga streckgummor!

Kategori: Blogg

LenasArt - Onsdag 26 augusti
Igår roade jag mig i ateljén med att teckna streckgubbar/gummor med kol på grundade canvasdukar. Lekte fram olika ansiktsuttryck med enkla linjer. Kul övning och här kan ni se fyra av de sex ansikten jag gjorde, (alla i samma format 20 x 20 cm)  Efter att skissen fixerats med fixeringsspray testade jag att lägga på tunna färgskikt med akryl. Jag spädde färgen med mycket vatten så det blev som transparenta lager av akvarell.
 
Fotocollaget av tavlorna blev inte så bra men ni får ta det som en förhandstitt. De kommer igen senare när de är färdiga och ramade. När jag lade upp dem intill varandra blev det som en liten "facebook", ganska kul med surgubben, hojtande flickan, den illmariga gubben i hatt och snorkfröken med blomman i håret!
 
Tjejerna kom som vanligt och målade med mig igår kväll och det blev en mysig kväll tillsammans i ateljén och det kändes att höstmörkret nu kryper på och den kreativa stämningen i ateljén börjar infinna sig.
Lena Södercrantz foto.
Nybörjarkursen med start 10 september
Anmälningarna har börjat droppa in, sista anmälningsdag för kursen är fredag 4 september!
Jag har redan nu fått in fem anmälningar och kan bekräfta att kursen kommer att genomföras.
 
Ha en härlig vecka! Jag är snart tillbaka!
Kommentera inlägget här: