LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Weekend workshop - LenasArt

Kategori: Blogg

Efter en något kylig men vacker helg i Sjöhagen med färgsprakande solnedgång över spegelblank sjö och premiäreldning i öppna spisen är det nu dags att förbereda för veckans alla kurser på LenasArt.
Solnedgång i väster, fotat från vår pir i sommarstugan (garanterat utan filter, det var såååå vackert)
 
Många kvällsaktitviteter på LenasArt kommande vecka;
Tisdag 20/10:              Fortsättningskurs,                    7 deltagare
Torsdag 22/10:            Nybörjarkurs,                           7 deltagare
Lö-Sö 24-25/10:          Weekend-kurs, engelska         8 deltagare (från bl a Indien, Kina, Sverige) Spännande!
 
Beställningstavlan jag målar på är snart klar....tar lite längre tid än jag tänkt p g a många aktiviteter,
Färgerna på fotografiet av tavlan är inte riktigt bra och det återstår nu att justera skuggor och ljus på himmel o hav samt lite detaljer kring "Annika" (stolsben, saker på bordet etc, ...tycker ändå att jag fångat en viss stämning i tavlan. Återkommer med färdigt resultat så småningom. 
En livsnjutande Annika med sina älskade hundar Jazz och Saga...
 
Dagdrömmar
Roat mig med fine-liner och målarboken "Dagdrömmar" illustrerad av Hanna Karlzon, finns att köpa på Akademibokhandeln för den som vill haka på trenden.....
 
Ha en bra vecka! Jag dyker upp här på bloggen igen efter helgens måleri wokshop!

 

 

 

 

 

Kommentera inlägget här: