LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Hej måndag!

Kategori: Blogg

Måndag 14 september
Förra veckan bara svischade förbi och första lektionen på min nybörjarkurs i torsdagskväll gick bra, en av deltagarna i höst är engelsktalande, så det var lite "pirrigare" än vanligt att köra svensk/engelsk/swengelska men det kändes ändå som alla var nöjda. Trevliga tjejer och kul och spännande som vanligt. Så nu kör vi på både tisdag- och torsdagkvällar med mina båda målarkurser. Jag vill också hälsa Annika S varmt välkommen till nybörjarkursen som hon tyvärr missat att anmäla sig till. Så på torsdag blir vi alltså 8 deltagare (inkl mig). Roligt!
 
Söndag 13 september
Vår lilla mor (88) skall senare i höst flytta till nya Kanalgården, till ett s k Trygghetsboende för äldre. Jättefint och välordnat! Jag och mina bröder kommer att hjälpa till och stötta henne så mycket vi hinner och kan och igår sålde jag och min kära sambo många av hennes överblivna saker på bakluppeloppis inne i Gävle. En ny och rolig erfarenhet. Mycket saker, mycket folk och mycket sålt. I lördags var vi även ned till Göransson Arena för att lämna kläder till "Sandvikenhjälper" som samlar in kläder och pengar till människor på flykt. Fantastiskt initiativ! Heja Sandviken!
"In action"  
 
Ny beställningstavla
Tisdag för två veckor sedan fick jag besök i ateljén av Annika E som beställde en "personlig" tavla av mig, och i slutet av förra veckan fick jag mail med lite mer information och foton av henne som jag önskade. Så nu är det dags att börja fundera lite kring motiv, storlek och färgval  och jag hoppas att jag hinner komma igång med den under veckan.
 
Då jag ej har någon ny bild att publicera på någon av mina egna målade tavlor visar jag ett par bilder av konst jag älskar och har köpt till vår lägenhet.
 
"Tjurhuvud i rakubränd lera av Eva de Klerck"
 
 "Glassko på svart bakgrund" av Eva Friskman"
 
Ha en bra vecka! Jag är snart tillbaka! 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • houseforus säger:
    2015-09-14 | 13:22:41
    Bloggadress: http://www.houseforus.blogg.se

    Ser att det var fler än jag som var på loppis i helgen..

    Snygg konst.

    Med vänlig hälsning

    maria

    Svar: Hej Maria! Tackar så mycket. Det var första gången vi var på loppis och det var ju en upplevelse, vi kunde aldrig tro att det var så "poppis". Kul att du gillar mina tavlor.
    Ha en skön måndag, vänliga hälsningar
    /lena
    Lena Södercrantz

Kommentera inlägget här: