LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

TREDJE ADVENT!

Kategori: Blogginlägg 2017

Lena Södercrantz foto.
Hon är nu nästan klar nu, å visst ser hon lite fridfull ut min "Donna" (Madonna) som står på staffliet!
 
En vecka kvar till julafton! Julefriden börjar infinna sig på LenasArt. Under veckan som gått har jag tillbringat många timmar framför staffliet! Målat, lyssnat på musik, druckit kaffe, levererat kalendrar och haft lilla mor (90 år) på Luciafika i onsdags em. Avkopplande och underbart att ha lite tid för mitt eget måleri igen, efter en fantastiskt rolig, hektisk och energifylld höst med massor av aktiviteter och kursdeltagare i atelj'en.
Ett stort varmt tack till alla som kommit och målat tillsammans med mig under året & varmt välkomna tillbaka! 
 
10-årsjubileum - Mingel & Middag - Tisdag 12 december
I december 2007 fick jag nyckel till min egen atelj'e, efter 10 års resande t o r till Gävle där delat ateljé med mina konstnärskollegor i vår grannstad. Det måste natuurligtvis firas och det gjorde  jag genom att bjuda mina trogna kursdeltagare i fortsättningskursen på glöggmingel, middag (adventsgryta) samt kaffe och saffranscheesecake med pepparkaksbotten hemma hos mig. Trogna kommer de till LenasArt, år ut och år på tisdagkvällar, i ur & skur, sommar som vinter målar de tillsammans med mig i atelj'en. Många tavlor har det blivit och även en och annan samlingsutställning! Några slutar och några börjar. F n är vi nio styckern i gruppen. Tisdagkvällen fick även avsluta höstens kursverksamhet och nu gör vi uppehåll till tisdag 16 januari 2018. 
Lena Södercrantz foto. Lena Södercrantz foto.
Lena Södercrantz foto. Lena Södercrantz foto.
Till tisdagkvällens måltid serverade jag även bröd och en sallad som jag kvällen till ära skapat i form av en julkrans! Visst blev den julig och fin....
Lena Södercrantz foto.
 
Nu håller vi tummarna för en vit jul! Önskar er en underbar vecka, jag är snart tillbaka!
 
 
Kommentera inlägget här: