LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Nytt år - Nya utmaningar!

Kategori: Blogginlägg 2017

Söndag 8 januari
Årets första tavla målades under gårdagen när jag spenderade eftermiddagen i atelj'en. Jag lyssnar alltid på musik under skapandeprocessen och fick plötsligt för mig att försöka måla en abstrakt fiol i några av mina favoritfärger. Som vanligt svårt att stoppa i tid och känna om en tavla är klar eller ej... men efter lite synpunkter/kommentarer från mina vänner på FB blev jag puffad i en riktning och istället för att arbeta vidare med risk för att förstöra det spontana i bilden är beslutet nu taget. Den är klar!
Lena Södercrantz foto.
LenasArt
Nu på tisdag den 10 januari startar min fortsättningskurs kl 18.30. Ska bli mysigt att träffa alla igen och komma igång med måleriet på allvar. För mig gäller det nu att fokusera på GästrikKonst 2017 i första hand och att planera och förbereda inför årets första målarevent torsdag 19 januari. Då får jag besök av åtta målarsugna tjejer som kommer till LenasArt för en helkväll tillsammans med mig i ateljén.
 
Ha en fortsatt skön söndagkväll! Jag är snart tillbaka!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: