LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Vart tar tiden vägen!!!

Kategori: Blogginlägg 2017

TORSDAG 16 MARS
Veckorna rusar på, jag dras fortfranade med min sega lunginflammation, men hostar mindre och ägnar mer tid i ateljén. Målardukar, skisser och tavlor för färdigställning och signering i en enda röra....kreativt kaos! 
 
Deadline 14 april, alltså mindre än en månad kvar till invigning av årets GästrikKonst. Stressad är jag minst sagt, men ändå på något underligt sätt är jag lugn när jag skapar i atelje'n och släpper loss bland penslar o färg i min värld bakom staffliet, skön musik i bakgrunden och en lenande kopp te lite då och då! Tavlor ska färdigställas, ramlist skall sågas och spikas, prislistor, informationsblad osv, osv. Hur som jag jobbar faktiskt riktigt fokuserat under lite press!
Lena Södercrantz foto.
 
VEDIC ART KURSHELG 12-13 MARS
En spännande och inspirerande målarkurs där många nya kontakter knöts. Fick en liten inblick i denna konstart där vi gick igenom de första 8 principerna under lördag och söndag. Princip 9-17 får jag lära mig mer om vid nästa kurstillfälle som är 22-23 april! Tack Gunilla, och alla ni andra, för en kreativ och trevlig helg!
Marie-Louise Agners foto.
Lunchpaus och samtal kring konst och olika förhållningssätt till kreativt skapande! 
 
MÅLA YOGA KURSEN I FRANKRIKE I MAJ - TYVÄRR INSTÄLLD P G A FÖR FÅ ANMÄLNINGAR
Det känns så tråkigt att vi ej har möjlighet att genomföra kursen som vi planerat för under så lång tid. Jag har diskuterat lite (med de som förhandsanmält sig och många andra konstnärskollegor/målarvänner)  kring vårt upplägg och bett om synpunkter och kommentarer. Vi har ett vinnande koncept, ett utomordentligt kursprogram med yoga, måleri, närodlad, näringsriktig mat och boende i vacker miljö. Dessutom ett par eftermiddagar inplanerade med ledig tid för egna aktiviteter! Vi kommer igen med nytt erbjudande, ev med ett något kortare kursprogram på 4-5 dagar och vid annan tidpunkt. Många aktiviteter och helger i maj gör att den vackra vårmånaden ofta är upptagen av mycket annat vad gäller både arbete och privatliv. Tack Helena på Kilafors Yogaskola och tack Lotta och Gunnar på Masion Vieussan i Frankrike för härligt  och inspirerande samarbete. Vi hörs snart igenoch planerar för vårt kommande erbjudande! Lena Södercrantz foto.
 "Tropical Girl" nästan klar, jag måste frossa i färg och form och måla av mig lite av all den inspiration
  som jag fylldes av på vår underbara Jamaica-resa!
 
Till helgen blir det kombinerat firande för mina tre älskade barnbarn, 6 , 7, och 8-årspresenter inhandlade och inslagna i färgglada presentpapper o imorgon kommer dotter med familj från Stockholm och sonen från Uppsala äldsta sonen med familj har jag turen att ha här i stan! 
 
Ateljén väntar.....
 
Ha en underbar helg, våren är på väg! 
Lena
 
Kommentera inlägget här: