LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

MÅLAR, MÅLAR & MÅLAR

Kategori: Blogg

Måndag 12 mars
Bråda dagar på LenasArt, målningar skall färdigställas, signeras och ramas. Informationsblad, prislistor osv skall förberedas inför årets Gästrik Konst under påskhelgen som närmar sig med rasande fart.
Det är alltid lika svårt att välja och vraka bland sina egna tavlor, vilka skall jag välja, vilka passar ihop färgmässigt, hur ska de visas, vilka skall väljas bort......så här några veckor före en utställning funderar jag hit och dit och gör egentligen allt annat än det jag borde känns det som. Varje år är det likadant, jag kan t ex drömma att någon har stulit mina tavlor, eller att jag tappat bort dem, bara helknasigt och galet!!! Intalar mig själv att det är lugnt och att jag har allt under kontroll, men det har jag INTE riktigt!
"Sophisticated" blev klar igår, bakgrunden är vit och inte rosa som det ser ut här på fotot! Skall ramas med vit ram som jag tror blir snyggt! På staffliet i ateljén väntar en nygrundad målarduk och eftermiddagen skall tillbringas bakom staffliet.
 
Började veckan med ett dubbelpass på gymet i morse för att få lite ork och energi i det envisa vintervädret,
det var jobbigt och svettigt men nödvändigt! 
 
Ha en bra vecka, våren är på väg...jag lovar! 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: