LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Måndag & Ny vecka på LenasArt

Kategori: Blogg

MÅNDAG 18 OKTOBER
Tyvärr har ännu ingenting åtgärdats i ateljen sedan översvämningen för två månader sedan. För min verksamhet innebär det att jag ej kan tacka ja till större målarevent tills vidare. Att jag endast kan ha ett begränsat antal deltagare i mina målarkurser eftersom jag möblerat om och vi fortsättningsvis målar i det mindre rummet i min atelje.Jag väntar o väntar på renovering av själva målarverkstan som är det större rummet där vi brukar hålla till med närhet till grovvask och pentry.
Kan vara en bild av bok
Ja, usch vad ett så kraftigt regnväder kan ställa till med! Försöker fortfarande trösta mig med att det finns de som drabbats betydligt värre, framför allt i vår grannstad Gävle. Snickare finns tydligen fortfarande ej att få tag i, likaså avfuktningsaggregat enligt föreningens försäkringsbolag Trygg Hansa. Bara att gilla läget och vänta och vänta....men trist är det och extra trångt, stökigt o bökigt förstås.
 
KURSVERKSMHET
Kvällskurserna på tisdagar och torsdagar är i full gång. På torsdag är det redan kurstillfälle 8 av 10 för tprsdagsgruppen. Tisdagskursen pågår ända fram till slutet av november. Alla är i full gång med den uppgift de fick när kurserna startade "måla ditt eget fönster", spännande att se vad som växer fram på målardukarna och deras personliga inspirtationen och visison hos deltagarna och nu börjar de bli klara, så även jag med min fönstermålning. Deras resultat publiceras när alla är klara!
Kan vara konst
 
MÅLAREVENT - MORMOR & BARNBARN - LÖRDAG 18 SEPTEMBER
En mysig lördag hade jag i ateljen med Agnetha och Bella som kom och målade tillsammans med mig en eftermiddag i september. Bella (11 år) målade ett vackert höstlöv och även ett ansikte medan mormor Agnetha målade en solros. Till lunch sereverade jag Tacopaj och vi avslutade med att fika tillsammans då även Bellas mamma Emelie kom och var tillsammans med oss i ateljen en stund innan eftermiddagen avslutades.
Kan vara en bild av 1 person och inomhus
Kan vara konst av 2 personer och inomhus
Kan vara konst av 1 person och inomhus
 
GÄSTRIK KONST 2022
Inbjudan till Gästrik Konst 2022 har kommit och jag har svarat ja. Efter 2 års uppehåll håller vi nu tummarna att konstrundan under påskhelgen kommer att kunna genomföras som planerat. Ser fram emot att ta emot besökare och visa min konst som tidigare.
 
BESÖK PÅ LENASART OCH FÖRSÄLJNING AV ORIGINALKONST
Det finns fortfarande ganska många originalmålningar till försäljning i ateljen som alltid är öppen för besökare och intresserade konstköpare. Är jag inte i ateljen just då så är du välkommen att kontakta mig på min mobil 070-200 15 40 eller via e-mail [email protected] så kommer vi överens om mötestid.
 
ÄNTLIGEN EN VECKA MED LITE MER TID FÖR EGET SKAPANDE
Ibland är det svårt att förstå vart tiden tar vägen, så mycket kan komma emellan som man ej har räknat med men den här veckan är det lite lugnare och jag skall spendera så mycket tid som möjligt i ateljen för mitt eget skapande. Så nu blir det strax lunch, därefter en skön eftermiddag i ateljen och måndagkvällar avslutar jag alltid med ett skönt yogapass på den fina yogastudion Frirum här i stan.
 
Ha en skön måndag och höstvecka. Här lyser solen från en klarblå hösthimmel.
Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
 
 
Kram/Lena
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: