LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

HÖSTENS FÖRSTA UPPGIFT PÅ LENASART

Kategori: Blogg

ONSDAG 15 SEPTEMBER
Veckorna flyger fram & det känns så kul och inspirerande att vara igång i ateljen igen, både med eget måleri och kursverksamhet.
 
Höstens första målaruppgift för mina kursdeltagare - "Måla ditt eget fönster" där jag utmanar tjejerna att tänka till lite och fundera på hur just deras eget personliga fönster ser ut.
* Ser man ut genom fönstret, eller tittar man  in?
* Vilken årstid är det? Vår/Sommar/Höst/Vinter?
* Är det dag eller skymning, natt, regn eller snö?
* Vad har du på fönsterbrädan?
  (lampa, blomma, vattenkanna, prydnadspryl, katt eller kanske det sitter någon och tittar ut,
   eller kanske det går någon utanför fönstret...stjärnor, måne, moln, höstträd, snöflingor osv,osv
 
Först blev det alldeles tyst i ateljen och alla tog sig en rejäl fundering, skissade och skrev. Nu är alla igång och har gjort sina "tankekartor" (mind maps) och jag har fullt upp med att ge individuell handledning och det ska bli så spännande att följa och se allas fönster ta form och växa fram under kommande veckor!
Kan vara konst
Här en bild på mitt eget fönster som inte är riktigt klart än, jag försöker fånga känslan av ett gammalt, lite skavt fönster och lite vildvuxna blommor som breder ut sig... ska fortsätta att skrapa och jobba med ljus och skuggor för att få den rätta känslan i bilden... 
 
MÅLAREVENT LÖRDAG 18/9
Kommande lördag är det dags för höstens första målarevent, då kommer en mormor tillsammans med sitt barnbarn och målar tillsammans med mig under några timmar, så just nu funderar jag lite på upplägg och uppgift för Bella 11 år som tycker mycket om att teckna o rita. Ser fram emot en mysig lördag tillsammans med dem i ateljen.
 
WEEKENDKURS Lö/Sö 20-21 NOVEMBER
Har nu bestämt datum för höstens målarworkshop på LenasArt. Detaljerad information och prisuppgifter hittar du under kategorin kursutbud.
 
VATTENSKADA
Ännu har  ingen snickare dykt upp för att riva väggen och bygga upp ny p g a översvämningen i  ateljen i mitten på augusti, så vi fortsätter tills vidare att måla i andra rummet. Jag är så glad åt att jag har två stora luftiga lokaler så vi får gott om plats att måla även i det andra rummet där vi sitter nu. Det fungerar utmärkt!
 
Ha en fortsatt skön vecka och lilllördag!  
 
Kram/Lena
 
 
Kommentera inlägget här: