LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

VÄLKOMMEN TILL GÄSTRIK KONST 2023

Kategori: Blogg

SÖNDAG 2 APRIL
 
LENA SÖDERCRANTZ - KONSTUTSTÄLLNING ATELJE & GALLERI LENASART
Då är jag äntligen redo att åter öppna min atelje för besökare under Påskhelgen 7-10 april. Jag ser verkligen fram emot ännu en konstrunda i Stiftelsen Gästrik Konsts regi och i år deltar jag för 16:e året vilket känns både ofattbart och fantastiskt att tänka på.
 
Atelje & Galleri LenasArt
Långfredag 7 april - Annandag Påsk 10 april
Öppettider: kl 11.00-16.00
Björkgatan 9
811 39 Sandviken
 
Så mycket glädje, så många möten med kunder och besökare, så många givande och spännande diskussioner jag har fått uppleva genom åren. Jag känner mig så tacksam till alla kunder och konstförenignar som köpt mina tavlor, till alla deltagare som gått mina målarkurser och fortfarande kommer och skapar tillsammans med mig på mina kurskvällar. 
 
En utställning innebär alltid mycket glädjefullt arbete, men det räcker inte bara med att måla sina tavlor utan de ska få titlar och signeras, det ska köpas ramlist (går åt mycket mer än man anar), det ska mätas, sågas o spikas, fixas uphängningsanordningar på baksidan och så småningom skall allt upp på väggar och tavellister. Det provhängs och funderas och flyttas, vilka passar bredvid varandra? vilka som behöver belysas lite extra? så ska det skrivas liten presentation, vykort o visitkort sak uppdateras o beställas  osv osv....men nu är allt detta klart och återstår att göra lite påskfint i ateljen.
Kan vara konst  Ingen fotobeskrivning tillgänglig. Ingen fotobeskrivning tillgänglig.   
                   
                     VARMT VÄLKOMNA TILL LENASART UNDER PÅSKHELGEN!
 
                                        Kram/Lena 
  
Kommentera inlägget här: